onsdag 15 september 2010

En oändligt bra författare - Aidan Chambers


Vacker och oändligt fin bok av en fantastisk författare!
Oj en så fantastiskt bra bok - du måste läsa. Underbart att läsa en författare som tror sina läsare om så mycket gott. Pojken i boken heter Jacob sprecis som sin farfar som var med i andra världskriget. Jacob är med om en av sina största och mest betydelsefulla resor i hela sitt liv. Han möter människor, han möter livet och han möter kärleken.

Vykort från ingenmansland av Aidan Chambers

På somrarna brukar jag alltid försöka läsa böcker som är lite MÅSTE-BÖCKER för oss som jobbar med böcker, sådana där som man borde ha läst för längesen men inte gjort. Och till på köpet knappt inte vågar säga att man faktiskt inte har läste den. Visst har jag läst boken Dansa på min grav av Aidan Chambers. Chambers är en stor engelsk författare. Men jag har inte läst någon mer vad jag kommer ihåg och det borde jag ju ha gjort förstås. Så httade jag Vykort från Ingenmansland på Söderhamns bibliotek och utgallrad och kostade 1 kr! Jag slog till och fick en underbar bok (trots utsidan).
Vilken bok, vilket möte och så fantastisk!
/Kerstin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar