måndag 31 januari 2011

En fantastisk bok, en fantastisk hästbok !

Jag gick runt bland hyllorna i biblioteket och ville hitta något riktigt bra att läsa, inte någon ungdomsbok, inte någon fantasy, absolut ingen deckare, ingen ingen... Fanns det inget jag ville läsa. Så kom jag på det -en hästbok! Perfekt. Jag tog Adzerk - den vita hingsten av Lin Hallberg. ShettisSigges författare.
Jag fick verkligen en bra bok.
Emma, som har jobbiga, närapå- skilja-sig- föräldrar, smetiga och gråtiga föräldrar. Bästa kompisen Katrin har hittat en ny kompis Tove, som vill bestämma. Bestämmer att hästar är löjligt, killar är bäst.
Som tur är finns Ajax, världens bästa häst. Han lyssnar alltid och finns alltid.
Att hoppa är magiskt med Ajax, de vinner tävlingen i Lätt C. De flyger över hindrena, svängarna är perfekta, allt är maximalt.
Sen kommer det - överraskningen, mamma och pappa har kommit på att hela familjen ska flytta till Mongoliet. Världens ände. Vem ska ta hand om Ajax?
Emma måste följa med....
/Kerstin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar