lördag 30 april 2011

Massor massor av nya härliga böcker har kommit!

Idag kom en hel drös med splitter nya lockande böcker!
Spännande, jag blir verkligen lässugen, fast jag får vänta ett tag eftersom jag håller på att läsa
De utvalda av Kristine Cashore.
Den verkar bra, handlar om en flicka, Katsa. Hon bor i ett kungarike och måste tjäna sin kung, Randa. För hon är en särling. Särlingar är personer med olika färger på sina ögon och de har alltid väldigt speciella gåvor. Katsa har dödandets gåva - en användbar gåva för Kungen Randa.
Boken är än så länge bra, fast jag har bara läst några sidor.
Nya böcker
Amandas bok av Katerina Janouch.
En ungdomsbok om kompisarna Amanda, Jonna och Saga. Mycket om kärlek och sex, första sexet. På boken står det: Om kärlek och första sexet, om längtan och lust.

Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag av
Sata Ohlsson.
Så här står det om boken:
"Det är en träffande, ifrågasättande, het ungdomsroman om att bli lämnad och hitta sig själv, och lyssna mer på sin kropp än på ryktena som sprids."
Jag skulle läsa den bara för titeln! och den snygga utsidan.
Kram från Alice av Suzanne LaFleur.
Alice har varit med om en olycka, där både pappa och lillasyster. Ingen får reda på att de har dött, inte skolan heller. Hon bor alldeles ensami huset. Det fungerar om hon inte tänker på allt som hänt, att hon bara tänker framåt.
Men så kommer mormor. Och var är mamma?
Låter spännande och otäck, en bok för dig som är sådär 10 -1 3 år.
Syskon mot sin vilja av Ritta Jacobsson
Den handlar om precis det som - syskon mot sin vilja! Teas mamma har blivit kär i Alexis och Antonias pappa. Nu ska alla flytt ihop alla - Tea med sina två småsyskon och Alexis och hans syster i och mamman och pappan. Hur ska det gå i en ny lägenhet i en ny stadsdel.
Funkar det?
En bok för dig mellan 10 -13 år.
/Kerstin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar