onsdag 28 september 2011

Läser en gammal bok

Jag jobbar nu inte bara på bibliotek i Ekerö centrum och på Barnens eget bibliotek i Stenhamra utan även i Skå skolas bibliotek.
Ett kul jobb, och intensivt! Jag lovar!
Jag måste prata böcker hela tiden, tipsa om bra helst om de allra allra bästa, om hundböcker nästa sekund kattböcker eller spännande men inte för läskiga fantasyböcker som den där boken de läste alldeles nyss....
Snurrigt i skallen.
Nu på måndag ska jag berätta om en riktigt bra bok, för femmorna.

Skämmerskans dotter av Leene Kaaberböl
Leene Kaaberböl är en författare som vågar skriva tjocka innehållsrika böcker. Jag älskar tjocka böcker, författare som tror på sina läsare att de KAN LÄSA!
Inga tunna glesa böcker med bilder kors och tvärs och dubbelt radavstånd.
Skämmerskans dotter är spännande.
Dina är dotter till en skämmerska. En skämmerska kan se om folk ljuger, se deras minnen, se vad de skäms för. Ingen vågar titta en skämmerska i ögonen. Inte i Dinas ögon heller, Dina har inga vänner man kan inte vara väned någon som inte kan se en i ögonen.
Det kommer bud från staden Dunark. Dina blir indragen i en olustig mordhistoria där den dömda inte är skyldig till brottet. En hemsk jakt på Dina och Nico börjar
/Kerstin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar