onsdag 2 november 2011

Vilken bok! Helt fantastisk - Läs med en gång.

Jag så himla glad!
Jag läser en fantastisk bok, det var ett tag sedan. En sådandär bok som bara är helt underbar. Jag har verkligen längtad efter en bok som vill bli läst som jag inte kan lägga ifrån mig, som lockar och pockar på att bli läst.

Vad är det som är så bra?
Jag tror det är språket, ett vackert poetiskt lite hemligt språk.
Och handlingen, en överraskande handling, inte den där vanliga ungdomsbokshandlingen, lagom otydlig,  lite dimmig men ack så spännande och lockande.
Vilken bok är det då????

Pojkar av Jessica Schiefaur.

Det är Jessicas andra bok.
Och helt fantastiskt.
Den handlar om tre 14 årig flickor, Unni, Bella och Mommo. De känner killarnas blickar, de vill inte växa upp till kvinnor och få en massa lystna blickar på sig som de knappt kan värja sig mot. Men med hjälp av ett frö och en maskerad så förvandlas de på nätterna till pojkar! De kan leva som pojkar, röra sig som killar, vara som killar - inga konstiga blickar.
Ett helt annat liv och det gillar tjejerna.
/Kerstin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar