måndag 16 juli 2012

Nu tar jag sommarlov!

Nu börjar jag mitt sommarlov eller semester!

Under några veckor, kanske 3-4 veckor tänker jag inte göra några blogginlägg. Utan jag återkommer igen i augusti med en massa nya boktips.

Jag ska förstås läsa, eftersom jag alltid läser - men nu ska jag läsa vuxenböcker!
Iallafall göra ett försök att hålla mig borta från barn och ungdomsböcker om jag kan...
Det är ju inte så att vuxenböcker alltid är så himla bra, de kan vara rätt trista och ibland
är det inte någon större skillnad på sådana böcker och barnböcker. Förutom namnet -
men det ska jag ta reda på nu under mina lediga veckor.

SOMMMARBOKEN
- glöm inte bort den.

Läs fem böcker och skriv lite om dem och du får välja en alldeles ny bok som blir din.
Lappar att fylla i finns på biblioteket i Ekerö c och i Barnens eget bibliotek i Stenhamra.

efter 13 augusti (det har sommarstängt tills dess).
Hittar du ingen lapp så gör en själv - det fungerar också bra.!

Och det är otroligt fina och bra böcker ni kan välja melllan när ni får en bok, en hel vagn full med nya böcker.

Ha en riktigt härlig boksommar!

önskar Kerstin

http://ekero.se/Uppleva_och_gora/Biblioteken/Nyhetslista1/Sommarboken/?newslistid=2804 (sommarbokslappar)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar