onsdag 25 april 2012

Bland djävulsbarn, kattmänniskor, häxor och vampyrer!

Jag är Love av Mårten Melin .

Mårten Melin har kommit med ännu en ny bok, en  mellanåldersbok, för dig som är 9 - 13 år (ungefär).

Det är kul att läsa hans nya bok speciellt om man har läst böcker av honom tidigare. För flera av hans gamla böcker och personerna i de böckerna finns med i Jag är Love.

Jag är Love handlar förstås om en kille som heter Love.
Det är inte lätt att vara Love alla precis ALLA blir kära i honom. Tjejerna kastar sig om hans hals, killar också för den delen. Tom vuxna personer faller pladask för honom.
Det är inget han gillar, han vill vara vanlig!
Så kommer hans pappa hem som Love inte har träffat på massor av år. Vad pappan varit och gjort har han ingen aning om, han är konsult. Inte ens mamman vet riktigt vad han sysslar med.

Hursomhelst ska Love iväg till ett internat.
Mitt ute i skogen ligger skolan som hans pappa skjutsar honom till .
Alla som går på internatet måste ha ett kors om halsen (för att skydda sig mot varulvar!).
Börjar ni känna igen skolan?
Det är Monsterskolan han kommit till. I boken Förvandlad hamnade Måns också på den skolan.
Så nu rullar hela äventyret igång.
Många får vi träffa på Monsterskolan som vi träffat i Melins tidigare böcker som Lucia ur boken Jävla Lucia och hennes pappa, självaste Djävulen.


En spännande lite smårysaktig bok om Monsterskolan och hur Love lär sig trivas och fungera på en helt galen skola mitt i skogen. Och tygla sina krafter, ni kan ju gissa vilka märkliga krafter han besitter.

/Kerstin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar