lördag 28 april 2012

En djävulsstaty som INGEN vill ha!

Ja, det blir mycket djävulen just nu, hur det nu kan komma sig...

Richardson, E : Djävulsstatyn.

en riktigt läskig bok, lättläst men välskriven och obehaglig.

Ben strosar runt på en loppmarknad, han hittar inget han vill köpa alls, egentligen gillar han inte gammalt skräp. Men så ser han en staty som står ensam på ett bord den ser ut som en lustig fet man med smala ögon och ett brett leende, riktigt ful är den. Och märklig är mannen som säljer den, till slut kastar han nästan statyn på Ben som "inte vill ha den", det är din nu säger mannen och sticker kvickt därifrån.
Nu börjar Bens mardröm:

"Jag är en djävul och den här tillhör mig.
Sälj mig, köp mig, jag säger inte nej.
Skänk bort mig, det är inte din rätt.
Stjäl mig, och din tid är snart utmätt."

DjävulsstatynStår det på lappen som ligger i statyn. Och statyn är verkligen en djävul!
Statyn lever, den försöker till och med ta livet av Ben, inte bara en gång utan flera gånger.

Hur ska Ben kunna göra sig av med den, vem kan vilja ha en sådan sak och han måste sälja den, så står det på pappret.

Riktigt krypande och hemsk är boken, en riktig skräckbok!

Kolla också en annan bok av samma författare: Gravjord

/Kerstin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar