torsdag 27 september 2012

masor massor av nya böcker har kommit!

Jag vet inte hur många bamsestora kartonger med nya härliga och spännande böcker det har kommit de senaste dagarna!
Men nu är alla klara för den här gången och ska upp på hyllorna för att bli utlånade.
Det är så härligt med nya böcker - helst vill jag låna alla själv men ska försöka välja med omsorg.
Igår läste jag Pia Hagmars bok Millan, naturligtvis handlar den om hästar och tjejer och ridning. Jag berättar mer senare i bloggen. Bra var den iallafall!
Men här är snabba boktips:


Kampen för Wondla av Tony DiTerlizzi (Spiderwick-författaren)
Detta är andra delen i serier om Wondla och den är tjock och spännande. Ett verkligt äventyr!




Hjärta av eld av Adam Blade (Legenden om Avantien)
Fortsättning på den spännande serien om Avantien. Kriget i Avantien är på väg att ta slut. Hur ska Tanner lyckas klara av det mot den fruktade krigsherren Derthsin. Derthsin är övertygad att han kommer att segra.


Mannys manöver av Jeff Kinney (Dagbok för alla mina fans)
Många är ni som bara älskar Greg i Dagbok för alla mina fans. Här kommer en del till. Läs och skratta och njut av den nya sjätte Dagboken. en efterlängtad bok.


Puzzel hitta ett spår av Isabelle Halvarsson
Vem älskar väl inte den busiga hittehunden Puzzel. Många är det!
Nu är det nya äventyr med Puzzel, den lilla Jack Russell-terriern som är så lätt att tycka om.

/Kerstin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar