torsdag 20 december 2012

"Jag heter Lennart men kallas Lordi.
 
Jag gillar rosa. Jag bor på Vintergatan på livets planet i universum.
De andra som bor här är mamma, pappa, min storasyster Ineze, min lillebror Ernst, Spindelkvinnan och Herr Muffin.
Vi är en familj. Vi hänger ihop"

Så börjar boken :

Lennart Lordis loggbok, Utsikt från en planet av Tove Berggren

En bok om en charmig kille, Lordi och han har just snott syrrans Ineze dagbok, det var okej att sno den för hon hade ändå inte skrivit i den. Men Lordi ska inte skriva dagbok utan loggbok!

Loggboken handlar helt enkelt om Lordi, en ganska tänkande kille. Och snart är sommarlovet slut, och när de börjar i skolan igen har en ny kille börjat i klassen, Flemming heter han. Kommer från Danmark och pratar så ingen förstår. Fast snart blir Lordi och Flemmig kompisar, och sen blir de ovänner - precis som det kan vara.
Och så finns Maria också i Lordis liv, en juste tjej och kanske lite mer också.

/Kerstin


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar