Anne Cassidy är tillbaka med en både spännande och lättläst bok. Komma undan handlar om Mark som är 16 år. Han och flickvännen Katie är ute på en klubb. De missar sista bussen hem och Mark bryter sig in i en skåpbil och ska köra dem hem. På vägen hoppar ett rådjur ut i vägen och bilen slirar av vägen hur han än bromsar. Uppvaknandet är inte roligt. Katie har slungats ut ur bilen och ligger död och blodig på marken. Mark funderar på att ringa en ambulans men intalar sig att hoppet är ute för hans älskade Katie.Dagen efter ringer Katies mamma och undrar var hon är. Mark ljuger och säger att han lämnade henne på nattklubben. Bilolyckan upptäcks och Mark får flera frågor av polisen. Hela tiden håller han fast vid att han inget har med olyckan att göra. Han har en snäll pappa som försöker muntra upp honom och snart det dags för Mark att få en egen bil. Men varje torsdagsnatt får Mark ett sms av Katie och han ser på flera platser. Håller han på att bli galen? Kommer han kunna gå vidare trots sitt eget ansvar för det som hände?
En mycket spännande historia om hur en människa kan bete sig när han eller hon gjort något riktigt hemskt.
/Katarina
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar