torsdag 4 oktober 2012

Boktips från alla sommarbokenläsare! Del 1

I sommar var det över 130 barn och ungdomar som läst Sommarboken!
Många eller hur. När man läser Sommarboken så läser man på sitt sommarlov fem böcker som man väljer själv sen skriver man lite om dem, fall de var bra, spännande, roliga osv. När man gjort det går man till sitt bibliotek och lämnar sin lapp och får välja en alldeles ny bok som man får!

Här kommer några goda tips från Sommarboksläsarna:

Skräckens cirkus av Darren Shan
Boken handlar om 12-åriga Darren Shan som träffar vampyrer Mr. Crepsley. Darren blir halvvampyr och Crepsleys medhjälpare. Men han måste lämna sin familj och fejkar då sin död.
Hur var boken? Jag har aldrig fastnat så för en serie sen Hungerspelen. Klart en av mina favoriter!

Percy Jackson och Kampen om labyrinten av Rick Riordan
Boken handlar om när halvblodet Percy Jackson måste hitta sin ärkefiende Luke som försöker återuppväcka Titanen Kronos och förgöra honom. Men han stöter påen föredetta vän, dödsynsen Hades son.
Hur var boken? En av de bästa böckerna i Percy Jacksonserien! Jag läntar till siststa boken kommer ut på svenska.

Välkommen hem av Johanna Lindbäck
Boken handlar om Sara som pluggat ett år på gymnasium i London. Innan hon åkte dumpade hon Mattias och nu när hon kommer hem så blir allt ett enda stort trasse.
Hur var boken? Jag tyckte boken var jättebra. Jag gillar "reality"böcker.


Sommaren jag blev vacker av Jenny Han
Boken handlar om Belly som varje år åker till ett sommarhus med sin mamma och bor. Där finns hennes mammas kompis och familj och brorsorna Conrad och Jeremiah.
Hur var boken ? Den var bra. En bra kärleks- och familjebok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar